Qualitat del servei i estratègies de preus a la indústria aèria: el paper de la distància
Article -
Fageda, X. and Floes-Fillol, R. (2024): "Service-quality and pricing strategies in the airline industry: The role of distance", Economics of Transportation
Aquest article analitza les decisions de freqüències i preus de les aerolínies, tant teòricament com empíricament. Aquestes decisions depenen de la distància de la ruta, ja que només les rutes de curt radi es veuen afectades per la competència intermodal del transport privat. Tot i que els preus augmenten amb la distància tant en rutes de curt com de llarg recorregut, l'efecte de la distància sobre les freqüències depèn de la presència de competència intermodal.
Les freqüències disminueixen amb la distància a les rutes de llarg radi. Tanmateix, a les rutes de curt radi, les freqüències augmenten amb la distància perquè les aerolínies intenten augmentar els beneficis atraient demanda d'altres modes de transport. Finalment, a les rutes de curt radi, la competència intermodal del transport privat afecta de manera més intensa les companyies de xarxa que les de baix cost a mesura que augmenta la distància, la qual cosa produeix una major diferenciació entre ambdós tipus d'aerolínies.