El paper de les fonts d'informació com a motor d'innovació
Article -
Quiroz-Rojas, P. and Teruel, M. (2024): "The role of information sources as a driver of innovation”, Managerial and Decision Economics
Una extensa literatura empírica mostra el paper important que tenen les fonts d'informació en la innovació de les empreses. Tanmateix, hi ha poca evidència sobre la relació de les diferents fonts d'informació en el desenvolupament de les innovacions tecnològiques i no tecnològiques així com la generació de les expectatives futures. En aquest article investiguem com afecten el nombre de fonts d'informació a la propensió a innovar i les seves expectatives. A nivell metodològic, apliquem un Probit multivariant a l'Enquesta d'Innovació d'empreses xilenes (2013-2016).
Els nostres resultats mostren que les fonts d'informació internes, els proveïdors, els clients i Internet estan significativament associats amb el desenvolupament d'innovacions tecnològiques i no tecnològiques. Les innovacions socials es veuen afectades únicament per fonts d'informació internes i de mercat (principalment de consultores). Finalment, les fonts d'informació internes i Internet afecten les expectatives de les empreses per innovar. Els nostres resultats indiquen la importància dels diferents fluxos d'informació i com poden impulsar la generació d'innovacions.