Universitat Rovira i Virgili

Modelar la incertesa en els mercats turístics

Article  - 

Duro, J.A., Osório, A. and Pérez-Laborda, A. (2024): "Modeling uncertainty in tourism markets", Annals of Tourism Research

En els darrers anys, el sector turístic s'ha vist afectat per una sèrie d'esdeveniments d'incertesa. En aquest treball, Juan Antonio Duro, António Osório i Alejandro Perez-Laborda, investigadors del departament d'economia de la URV i ECO-SOS, estudien com la incertesa afecta els mercats turístics i les decisions de preus i promoció de les destinacions. Consideren un model en dues etapes amb dues destinacions de referència i diferenciació de producte. Concretament, distingeixen entre els costos de viatge i de producció/incertesa d'inputs, i entre la publicitat informativa i la persuasiva. Van trobar que la incertesa tendeix a augmentar els preus a mesura que les destinacions transmeten la incertesa als consumidors. Tanmateix, per tal de minimitzar l'efecte negatiu de l'augment dels preus en les seves reserves, les destinacions tendeixen a intensificar els seus esforços de promoció. En conjunt, la incertesa acostuma a afectar més els consumidors que les destinacions, que en la majoria dels casos veuen augmentar els seus beneficis a causa de l'augment dels preus.

Elements relacionats

Compartir

  • Twitter
  • Google+
  • Facebook
  • Linkedin

Pujar

Juan Antonio Duro

António Osório

Alejandro Pérez-Laborda