Mesures de preu versus quantitat per fer front a la contaminació i la congestió a les zones urbanes: un enfocament d'economia política

Article  -

Fageda, X., Flores-Fillol, R. and Theilen, B. (2022): "Price versus quantity measures to deal with pollution and congestion in urban areas: A political economy approach", Journal of Environmental Economics and Management.

La contaminació i la congestió a les zones urbanes són externalitats greus que es poden mitigar mitjançant l'adopció de mecanismes basats en el preu o en la quantitat. Tot i que ocasionalment s'apliquen restriccions via preus, les limitacions de quantitat basades en l'antiguitat dels cotxes són cada cop més populars. El nostre model proporciona una anàlisi exhaustiva que explica aquesta prevalença de la quantitat sobre els esquemes de preus. També dilucidem alguns altres fets estilitzats observats en zones urbanes que apliquen restriccions de trànsit, com ara la implantació de sistemes híbrids de preu i quantitat, l'ús de períodes de prova i compromisos d'inversió en transport públic per millorar l'acceptabilitat dels peatges urbans, així com la concentració de restriccions quantitatives en ciutats amb elevats ingressos.

Elements relacionats

Ricardo Flores