Universitat Rovira i Virgili

Compromís normatiu versus no compromís: Adopció de vehicles elèctrics sota subvencions i normes d'emissions

Article  - 

Theilen, B. and Tomori, F. (2023): "Regulatory commitment versus non-commitment: Electric vehicle adoption under subsidies and emission standards", Journal of energy and Resource Economics

Els autors comparen dues estructures regulatòries en l'aplicació d'estàndards d'emissions i un esquema de subsidis al mercat de l'automòbil. El regulador es pot comprometre amb un estàndard d'emissions o no es pot comprometre. Les empreses competeixen a la Cournot i produeixen vehicles elèctrics i de combustible. Les emissions dels vehicles propulsats per combustible es poden reduir invertint en innovació per reduir les emissions. Els seus resultats indiquen que sota compromís hi ha menys emissions, més subsidis i una major adopció de vehicles elèctrics. Per contra, la manca de compromís produeix més vehicles propulsats per combustible, més vehicles en total i un excedent més gran del consumidor. Els productors de vehicles elèctrics obtenen més guanys sota el compromís, mentre que els productors de vehicles propulsats per combustible podrien estar millor amb les dues estructures regulatòries. El benestar social és més gran en condicions de no compromís sempre que els danys ambientals es considerin greus. En cas contrari, el compromís és socialment preferible. Aquest resultat proporciona una explicació de les diferències observades en la durada de les normes ambientals entre els EUA, la UE i la Xina.

Elements relacionats

Compartir

  • Twitter
  • Google+
  • Facebook
  • Linkedin

Pujar

Bernd Theilen

Françeska Tomori