Atributs d'ubicació que expliquen l'entrada d'empreses a les indústries creatives
Article -
Arauzo-Carod, J.M., Coll-Martínez, E., Turcu, C. (2023): “Location attributes explaining the entry of firms in creative industries: evidence from France”, The Annals of Regional Science
Aquest article se centra en les indústries creatives i el paper que tenen les economies de distribució espacial i d'aglomeració existents d'aquestes activitats en relació a les seves decisions d'entrada.
Ens basem en dades d'ocupació i a nivell d'empresa a les indústries creatives (proporcionades per l'Institut Francès d'Estadística, INSEE) i comparem la ubicació de nous establiments en les indústries creatives i no creatives entre 2009 i 2013 als departaments francesos (regions NUTS 3).
Utilitzem models de dades de recompte i econometria espacial per demostrar que els determinants de la ubicació són força similars a les indústries creatives i no creatives i que l'especialització en indústries creatives influeix positivament en l'entrada de totes les altres indústries. El cas francès proporciona nous coneixements per entendre els patrons geogràfics de les indústries creatives.